Newsy
Newsy

Nowe badanie przeprowadzone przez Roland Berger i FM Logistic wzywa do większej współpracy w celu sprostania wyzwaniom logistyki miejskiej

Według nowego badania przeprowadzonego przez FM Logistic i firmę konsultingową Roland Berger, rynek logistyki miejskiej będzie rósł średnio o 8% w latach do 20301 roku.…

Na stronie 28 września, 2021

Według nowego badania przeprowadzonego przez FM Logistic i firmę konsultingową Roland Berger, rynek logistyki miejskiej będzie rósł średnio o 8% w latach do 20301 roku. Jednak transport drogowy odpowiada za około 20% ruchu miejskiego i 30% emisji CO2 w miastach. Wzrost handlu elektronicznego, połączony z rozdrobnionym charakterem branży logistycznej i wysokim odsetkiem (do 30%) nieudanych dostaw po raz pierwszy, stwarza problemy ze zrównoważonym rozwojem.

Według badania pt. „Logistyka miejska w obliczu wyzwań ekonomicznych i środowiskowych” tylko zwiększona współpraca pomiędzy prywatnymi firmami logistycznymi, firmami IT i władzami publicznymi pozwoli zoptymalizować przepływ towarów do i w obrębie miast, jednocześnie odpowiadając na potrzeby klientów. wymagania.

Boom w dostawach do domu

Jeden na 10 mieszkańców miast w 13 badanych krajach otrzymuje jedną paczkę dziennie. Ponad jedna trzecia (37%) francuskich mieszkańców miast korzysta z usług dostawy jedzenia do domu. W Paryżu odsetek ten sięga 60%. W celu walki z zanieczyszczeniami coraz więcej miast przyjmuje przepisy ograniczające korzystanie z pojazdów napędzanych gazem. Od Kopenhagi po Stuttgart i Paryż, miasta w całej Europie planują lub wdrażają zakazy stosowania diesli.

Trzy propozycje, aby uczynić logistykę miejską bardziej zrównoważoną

Badanie przedstawia trzy propozycje optymalizacji efektywności logistyki miejskiej:

  • Ustanowienie wspólnych norm, na przykład w odniesieniu do wymiarów opakowań, aby ułatwić operacje przeładunkowe
  • Udostępnianie zasobów magazynowych i transportowych między organizacjami
  • Optymalne wykorzystanie istniejącej infrastruktury miejskiej: wykorzystanie pasów autobusowych do nocnego transportu towarów, połączenie transportu drogowego, kolejowego i wodnego itp.

Trzy priorytety inwestycyjne

W opracowaniu sformułowano również trzy priorytety inwestycyjne w nowe technologie:

  • Zbieranie i udostępnianie danych o przestrzeniach miejskich w celu lepszego planowania tras i śledzenia przesyłek
  • Automatyzacja magazynu w celu zwiększenia szybkości i dokładności
  • Ekologiczne środki transportu (pojazdy elektryczne, gazowe lub wodorowe) zapewniające wartość operacyjną przy jednoczesnej minimalizacji wpływu na środowisko

„Gracze zajmujący się logistyką miejską muszą wspólnie przemyśleć swoje praktyki, aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów w sposób oszczędny i przyjazny dla środowiska”, mówi Xavier Prévost, dyrektor ds. rozwiązań biznesowych i systemów informatycznych w FM Logistic.

Obiecujące inicjatywy

Na całym świecie zainicjowano wiele projektów w celu optymalizacji przepływu towarów i informacji w miastach.

„Innowacyjne rozwiązania techniczne i organizacyjne pojawiają się na każdym etapie łańcucha – od transportu i magazynowania po zarządzanie zwrotami. Przekształcają proces dostawy ostatniej mili stosowany przez firmy logistyczne, ich klientów i konsumentów oraz poprawiają propozycję kosztów/wartości, jakość usług i wpływ na środowisko – mówi Gabriel Schillaci, dyrektor ds. transportu, logistyki i mobilności w Roland Berger Paris.

Na przykład w Wielkiej Brytanii firma Mole Solutions przeprowadziła pilotażowe wykorzystanie kapsuł do transportu towarów pod ziemią w Southampton.

We Francji FM Logistic i firma deweloperska Novaxia nawiązały współpracę, aby zbudować tymczasowe centra logistyczne w pustych budynkach miejskich. Projekt „PLUME” jest współfinansowany przez region Île-de-France.

Otwarta w 2018 r. dzielnica Chapelle International na północy Paryża jest siedzibą centrum logistycznego „Hotel logistyczny”, wielopoziomowego magazynu z terminalem kolejowym, który pomaga ograniczyć wykorzystanie pojazdów drogowych.

Metodologia

Badanie przeprowadzone przez Roland Berger i FM Logistic opiera się na badaniach wewnętrznych oraz 20 wywiadach z ekspertami ds. logistyki miejskiej i spedytorami z różnych branż.


1 Łączne wartości dla przesyłek do gęsto zaludnionych obszarów miejskich w 13 krajach: Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, Wielka Brytania, Norwegia, Szwecja, Australia, Chiny, Japonia i Indie.

O FM Logistic

Założona we Francji w 1967 roku firma FM Logistic jest niezależną, rodzinną firmą, która dostarcza rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw szerokiej gamie firm z branży FMCG, handlu detalicznego, perfumerii i kosmetyków, produkcji przemysłowej i opieki zdrowotnej. Działa w 14 krajach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej (Brazylia). Osiągnęła przychody w wysokości 1,43 mld euro w roku podatkowym do marca 2020 r. i zatrudnia ponad 27 500 pracowników FTE.
FM Logistic inwestuje w innowacje, aby oferować usługi łańcucha dostaw, które odpowiadają na zmieniające się wymagania konsumentów, rozwój handlu elektronicznego, dystrybucję wielokanałową i zrównoważony rozwój.
Więcej informacji na temat FM Logistic: https://www.fmlogistic.com/eng-gb
Możesz śledzić FM Logistic na Twitterze pod adresem @FMLogistic

O Roland Berger

Założona w 1967 roku, Roland Berger jest jedyną wiodącą firmą doradczą o korzeniach innych niż anglosaskie. Jesteśmy niemieccy z pochodzenia, europejscy z natury i globalni z ambicji, włączając w to silny ślad w Azji i innych regionach geograficznych, gdzie czujemy, że możemy mieć prawdziwy wpływ. Zawsze dążyliśmy do innej perspektywy w dziedzinie doradztwa i biznesu, a dziś nadal konstruktywnie kwestionujemy standardowe schematy myślenia i dostarczamy klientom nowe rozwiązania w zakresie zarządzania zakłóceniami i transformacją.

Więcej informacji: Roland Berger
Śledź Roland Berger na twitterze : @RolandBerger

Kontakty z mediami

FM Logistic
Cyrille Gibot
Menedżer komunikacji zewnętrznej
+33 (0)6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.com

Roland Berger
Victoria Etter
Menedżer ds. relacji z mediami
+33 (0)6 74 83 66 96
victoria.etter@rolandberger.com

Pobierz naszą Białą Księgę (wersja angielska)

Czy ta treść była interesująca, przydatna?