Komunikaty prasowe
Komunikaty prasowe

Kluczem do sukcesu jest dobra komunikacja

Efektywny transport w obsłudze omnichannel przy limicie czasu i dostępu do centrum miast. Takiemu zadaniu musieliśmy sprostać jako operator logistyczny dla Grupy SEB.

Na stronie 29 stycznia, 2024

Załadować na ciężarówkę, przewieźć do punktu docelowego i rozładować. Wielu z nas transport i dystrybucję sprowadza jedynie do tych kilku prostych czynności. W rzeczywistości każda z nich obwarowana jest wieloma wymaganiami i trudnościami, które musi pokonać operator logistyczny. Gdy punktem docelowym jest sklep w centrum miasta, czy galeria handlowa, czynników, które trzeba wziąć pod uwagę jest cała lista. Dostosować do nich musi się lider wśród operatorów TSL w Europie Centralnej – FM Logistic, który odpowiedzialny jest za dystrybucję produktów marek Tefal, Krups czy WMF.

  • Grupa SEB – lider w branży
  • Specyfika dystrybucji do sklepów i galerii
  • Od początkowych trudności, do skutecznej współpracy – kluczem jest komunikacja
  • Responsywność, komunikacja, elastyczność – cechy dobrego operatora 

Grupa SEB to wiodący na świecie producent małego sprzętu AGD i profesjonalnych ekspresów do kawy. Produkty z portfolio grupy obecne są w 150 krajach na świecie, także w Polsce. W sumie z fabryk SEB wychodzą sprzęty i akcesoria aż 35 marek, w Polsce najpopularniejsze są jednak Tefal i Krups. – Od 2017 roku sprzedaż w kraju sukcesywnie rośnie. Polacy chętnie sięgają po nasze marki, dzięki czemu śmiało możemy nazwać się liderem w branży. Stawiamy na szeroką dostępność naszych produktów. Można je kupić w stacjonarnych sklepach, zarówno tych pod szyldem marki, jak i wielobranżowych, ale też online. Grupa jest też czołowym producentem profesjonalnych ekspresów do kawy, które cieszą się popularnością wśród restauracji, hoteli czy stacji benzynowych wyjaśnia Radosław Matuszewski, General Manager Poland & Baltics. Wiodąca rola w branży to dla Grupy SEB jedynie siła napędowa do dalszego rozwoju. Jak zapowiadają jej przedstawiciele, SEB dąży do tego aby zajmować czołową pozycję już nie tylko w sprzedaży garnków i ekspresów, ale też odkurzaczy pionowych, frytkownic beztłuszczowych, czy mało popularnych jeszcze w Polsce elektrycznych szybkowarów. 

Tak ogromna oferta produktowa oraz intensywny rozwój w połączeniu z wielokanałową siecią sprzedaży, wymagają wysokiej efektywności oraz szczególnego skupienia na procesach logistycznych. W tym aspekcie grupa SEB może liczyć na profesjonalne wsparcie lidera branży TSL w Europie Centralnej FM Logistic. Dystrybucja do sklepów i galerii handlowych to wymagający proces, w którym liczy się przede wszystkim czas. Galerie handlowe czy nawet lokalne przepisy jasno określają bowiem, w jakich godzinach musi się odbyć dostawa.

Niekiedy okienko czasowe to zaledwie kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt minut. Między innymi z tych powodów szukaliśmy rzetelnego partnera logistycznego, który dysponuje odpowiednio rozbudowaną infrastrukturą i sprosta temu zadaniu. Dzięki cross-dockom FM Logistic towar, który przechowywany jest w naszym głównym magazynie w Sered na Słowacji, trafia do sklepów na czasmówi Sébastien Mauriange, Logistics Operations Director EE w Grupie SEB.

Czas to nie jedyna kwestia, którą pod uwagę musi wziąć operator logistyczny. Niejednokrotnie bowiem sklepy czy galerie handlowe, znajdują się w centrach miast, do których dostępu nie mają samochody ciężarowe.

Poza tym: ograniczona liczba ramp, mała powierzchnia magazynowa w sklepie, niewielki personel i konieczność kontroli wagi pojedynczych palet, które pracownicy zwykle przeciągają za pomocą ręcznych wózków. Wszystko to sprawia, że dostawa towaru musi być precyzyjnie zaplanowana, a wszystkie jej elementy idealnie skoordynowane. Mamy świadomość, że jeśli zawiedziemy, sklep zostanie bez towaru, a to sytuacja niedopuszczalna dodaje Magdalena Wójcik, Senior Business Development Manager w FM Logistic CE.

Jak podkreślają przedstawiciele SEB i FM Logistic, kluczem do sukcesu jest komunikacja, a wszystko zaczyna się już w głównym magazynie.

Najważniejsza jest terminowość i realizacja załadunku zgodnie z planem. Każde opóźnienie transportu wpływa na pracę całego magazynu, ogranicza bowiem możliwości operacyjne, zarówno jeśli chodzi o przestrzeń, jak i zaangażowanie pracowników. Wszystko sprowadza się więc do dobrej komunikacji z realizatorem transportu i szybkiego reagowania na wszelkie zmianypodkreśla Branislav Hubinsky, Distribution Manager EE.

Elastyczność i responsywność, a także proaktywność to, jak się okazuje, najważniejsze w tej współpracy cechy operatora logistycznego. – Początek naszej współpracy nie był łatwy. Tak skomplikowane operacje wymagały dotarcia się i wyjaśniania wielu kwestii w czasie rzeczywistym. Liczyliśmy się jednak z tym, że podejmując nową kooperację, napotkamy różne trudności. To co najważniejsze, to fakt, że dzięki skutecznej komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej z każdym tygodniem optymalizowaliśmy i poprawialiśmy kolejne elementy i teraz jesteśmy zadowoleni z efektówmówi Magdalena Wójcik.

W samą porę, bowiem ostatnie miesiące roku to dla grupy SEB okres najintensywniejszej pracy. W sezonie, który rozpoczyna się w listopadzie, sprzedaż jest nawet trzykrotnie wyższa niż w pozostałym czasie. To ważne, szczególnie teraz, aby mieć partnera logistycznego z dużym doświadczeniem i know-how, który jednocześnie jest elastyczny i otwarty na współpracę na partnerskich warunkach.

Czy ta treść była interesująca, przydatna?