Newsy
Newsy

FM Logistic odnotowuje stabilne wyniki 2020/2021 przy porównywalnym wzroście przychodów o 1,5% i rosnącej liczbie klientów

FM Logistic opublikowało dziś wyniki finansowe za rok obrotowy zakończony 31 marca 2021 roku. Pełne zaudytowane wyniki pojawią się w raporcie rocznym, który zostanie…

Na stronie 28 września, 2021

FM Logistic opublikowało dziś wyniki finansowe za rok obrotowy zakończony 31 marca 2021 roku. Pełne zaudytowane wyniki pojawią się w raporcie rocznym, który zostanie opublikowany na początku lipca.

  • Porównywalny wzrost przychodów o 1,5% przy stałych kursach wymiany
  • Zgłoszone przychody w wysokości 1380 mln euro, na które negatywny wpływ miały efekty kursowe (73 mln euro)
  • Bazowy EBIT stabilny na poziomie 41,8 mln euro (-1,6%)
  • 207 mln euro w nowych kontraktach, w porównaniu ze 150 mln euro w poprzednim roku
  • Nowy biznes napędzany popytem na logistykę omnikanałową i miejską
  • Zalecenie 2021/22: organiczny wzrost przychodów w wysokich jednocyfrowych

Przychody za rok 2020/21 wyniosły 1380 mln euro, co oznacza spadek o 3,6% w ujęciu sprawozdawczym. Wpływ na to miało spowolnienie gospodarcze spowodowane przez Covid-19 wiosną 2020 r. oraz negatywny wpływ walutowy w wysokości 73 mln euro. Czynniki te zostały częściowo skompensowane silnym ożywieniem gospodarczym w drugiej połowie roku obrotowego. Przychody wzrosły o 1,5% na bazie neutralnej walutowo.

Zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) wyniósł 38,8 mln euro, o 8,7% niższy niż w roku ubiegłym. Spadek odzwierciedla głównie wyższe koszty związane ze środkami adaptacyjnymi do COVID-19 (8,1 mln EUR), częściowo skompensowane przez środki oszczędności i przerzucania kosztów oraz niekorzystne warunki walutowe w wysokości 3 mln EUR.
Porównywalny EBIT był stabilny na poziomie 41,8 mln euro (-1,6%).

„W czasach zawirowań gospodarczych FM Logistic okazał się niezwykle odporny i odpowiedni. Porównywalne przychody wzrosły o 1,5%. W okresie od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. podpisaliśmy 207 mln euro nowych umów, z których połowa dotyczy omnichannel i e-commerce. Wysiłki pracowników pomogły milionom konsumentów uzyskać produkty, których potrzebowali.Będziemy nadal budować na naszej silnej pozycji w branży dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego, aby pomóc naszym klientom we wdrażaniu zrównoważonych strategii omnichannel” – powiedział dyrektor generalny FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Rosnący popyt na rozwiązania omnichannel i e-commerce łańcucha dostaw

Zamknięcie sklepów stacjonarnych z przerwami w 2020 r. przyspieszyło popyt na logistykę omnichannel i e-commerce. FM Logistic dostarcza obecnie rozwiązania logistyczne omnichannel dla 57% swoich klientów.
Kolejnym powiązanym czynnikiem było rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu logistyki miejskiej, takie jak mikrodepozyty, ciemne sklepy i niestandardowe rozwiązania typu „kliknij i odbierz”. W tych obszarach firma przedłużyła swoje umowy z wiodącymi sieciami handlowymi, takimi jak Carrefour, Intermarché czy Sephora.
Najważniejsze nowe kontrakty przyznane w sezonie 2020/21 obejmowały światową markę kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry, dużego producenta zabawek oraz kilka wiodących firm e-commerce, zwłaszcza we Francji, Hiszpanii i Indiach. Kluczowe przedłużenia kontraktów zostały podpisane z firmami Mondelēz i Nestlé.

Najważniejsze wydarzenia regionalne

Przychody zostały podzielone między Francję (40%) i inne kraje (60%), w proporcji podobnej do ostatnich lat.

  • W ujęciu krajowym przychody we Francji spadły o 1,9% do 548 mln euro. Niższe wolumeny w branżach, na które negatywnie wpłynął COVID-19, zostały złagodzone przez wyższy popyt w branżach handlu elektronicznego i handlu detalicznego żywnością.
  • Przychody i rentowność wzrosły zarówno w Hiszpanii, jak i we Włoszech, napędzane przez logistykę e-commerce. Najszybszy wzrost przychodów odnotowano w Hiszpanii (+22%), wspierany przez ciągły rozwój miejskiej jednostki logistycznej Citylogin.
  • W regionie Europy Wschodniej FM Logistic rozwijał swoje usługi transportowe. W Rosji przychody z transportu wzrosły o 20%.
  • Ukraiński oddział potwierdził w zeszłym roku powrót do zysku, do czego przyczynił się podwojenie wolumenu e-commerce.
  • W Rumunii firma uzyskała 5-letnie odnowienie kontraktu z jedną z największych na świecie firm z branży spożywczej i żywieniowej.
  • W regionie Europy Centralnej FM Logistic dodał 25 nowych kontraktów, odnowił 29 innych i rozpoczął budowę nowej platformy logistycznej w Wiskitkach, 10 km od Polskiego Węzła Transportowego Solidarności (STH/CPK), międzynarodowego węzła lotniczego, kolejowego i drogowego .
  • W Azji firma podpisała umowy z największymi firmami e-commerce, w tym z Pepperfry, największym indyjskim rynkiem mebli i artykułów gospodarstwa domowego, oraz z VinShop, jedną z największych organizacji zakupowych w Wietnamie (spółką zależną OneMount Group).
  • W Brazylii FM Logistic podpisał kontrakt z Henkel i jego marką Schwarzkopf.

Praca na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw

W roku fiskalnym 2020/21 firma FM Logistic podjęła dalsze kroki, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonych łańcuchów dostaw.
Niektóre z inicjatyw obejmowały:

  • Rozpoczęcie kampanii szkoleniowej BHP w ponad 10 krajach.
  • Dostarczenie tablic dotyczących zrównoważonego rozwoju 50 klientom, aby mogli śledzić tzw. emisje gazów cieplarnianych „zakres 3” związane z działaniami zleconymi firmie FM Logistic.
  • Przejście na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych w magazynach FM Logistic w Europie Środkowej, co jest zauważalne z uwagi na dominację paliw kopalnych w tym regionie.
  • Trwający projekt produkcji wodoru z elektrolizy wody w dwóch pilotażowych obiektach logistycznych w Escrennes we Francji i Illescas w Hiszpanii (projekty H2Hub i H2Login).
  • Rozwój usług dla detalistów i producentów sprzedających produkty bez opakowań, jak pokazuje projekt pilotażowy przeprowadzony w supermarketach Franprix w rejonie Paryża.

Globalne emisje dwutlenku węgla z operacji magazynowych FM Logistic nadal spadały. Ogólny spadek w wartościach bezwzględnych osiągnął 17% w latach 2018-2020.

wytyczne 2021/2022

FM Logistic spodziewa się osiągnąć organiczny wzrost przychodów w wysoko- jednocyfrowym przedziale procentowym w roku obrotowym 2021/22. Opiera się to na założeniu, że ograniczenia Covid-19 będą stopniowo łagodzić i że kurs rosyjskiego rubla wyniesie średnio 90 rubli za euro.


About FM Logistic

Założona we Francji w 1967 roku firma FM Logistic jest niezależną, rodzinną firmą, która dostarcza rozwiązania w zakresie wielokanałowego łańcucha dostaw dla firm z branży FMCG, handlu detalicznego, kosmetyków i kosmetyków, produkcji przemysłowej i opieki zdrowotnej.
Jej usługi obejmują magazynowanie, omnichannel fulfilment, co-packing, transport krajowy i międzynarodowy, a także usługi wież kontrolnych łańcucha dostaw. Działa w ponad 14 krajach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Firma osiągnęła przychody w wysokości 1,38 miliarda euro w roku podatkowym do marca 2021 i zatrudnia 27 200 pracowników FTE.
FM Logistic można śledzić na Twitterze pod adresem @FMLogistic oraz na LinkedIn pod adresem: https://www.linkedin.com/company/fm-logistic/

Kontakty dla mediów

FM Logistic HO
Cyrille Gibot
Menedżer komunikacji zewnętrznej grupy
Phone: +33 6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.com

Czy ta treść była interesująca, przydatna?