FM Logistic podaje wyniki za rok obrotowy 2020/2021
Group – FM Logistic odnotowuje stabilne wyniki 2020/2021 przy porównywalnym wzroście przychodów o 1,5% i rosnącej liczbie klientów Porównywalny wzrost przychodów…
Na stronie September 28, 2021
Group – FM Logistic odnotowuje stabilne wyniki 2020/2021 przy porównywalnym wzroście przychodów o 1,5% i rosnącej liczbie klientów Porównywalny wzrost przychodów…
Na stronie September 28, 2021
Group – FM Logistic odnotowuje stabilne wyniki 2020/2021 przy porównywalnym wzroście przychodów o 1,5% i rosnącej liczbie klientów
Przychody w latach 2020/2021 wyniosły 1380 mln euro, co oznacza spadek o 3,6% w ujęciu sprawozdawczym. Wpływ na to miało spowolnienie gospodarcze spowodowane przez Covid-19 wiosną 2020 r. oraz negatywny wpływ walutowy w wysokości 73 mln euro. Czynniki te zostały częściowo skompensowane silnym ożywieniem gospodarczym w drugiej połowie roku obrotowego. Przychody wzrosły o 1,5% na bazie neutralnej walutowo.
Zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) wyniósł 38,8 mln euro, o 8,7% niższy niż w roku ubiegłym. Spadek odzwierciedla głównie wyższe koszty związane ze środkami adaptacyjnymi do COVID-19 (8,1 mln EUR), częściowo skompensowane przez środki oszczędności i przerzucania kosztów oraz niekorzystne warunki walutowe w wysokości 3 mln EUR. Porównywalny EBIT był stabilny na poziomie 41,8 mln euro (-1,6%).
„W czasach zawirowań gospodarczych FM Logistic okazał się niezwykle odporny i odpowiedni. Porównywalne przychody wzrosły o 1,5%. W okresie od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. podpisaliśmy 207 mln euro nowych umów, z których połowa dotyczy omnichannel i e-commerce. Wysiłki pracowników pomogły milionom konsumentów uzyskać produkty, których potrzebowali.Będziemy nadal budować na naszej silnej pozycji w branży dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego, aby pomóc naszym klientom we wdrażaniu zrównoważonych strategii omnichannel” – powiedział dyrektor generalny FM Logistic Jean-Christophe Machet.
Rosnący popyt na rozwiązania omnichannel i e-commerce łańcucha dostaw
Zamknięcie sklepów stacjonarnych z przerwami w 2020 r. przyspieszyło popyt na logistykę omnichannel i e-commerce. FM Logistic dostarcza obecnie rozwiązania logistyczne omnichannel dla 57% swoich klientów. Kolejnym powiązanym czynnikiem było rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu logistyki miejskiej, takie jak mikrodepozyty, ciemne sklepy i niestandardowe rozwiązania typu „kliknij i odbierz”. W tych obszarach firma przedłużyła swoje umowy z wiodącymi sieciami handlowymi, takimi jak Carrefour, Intermarché czy Sephora. Najważniejsze nowe kontrakty przyznane w sezonie 2020/21 obejmowały światową markę kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry, dużego producenta zabawek oraz kilka wiodących firm e-commerce, zwłaszcza we Francji, Hiszpanii i Indiach. Kluczowe przedłużenia kontraktów zostały podpisane z firmami Mondelēz i Nestlé.
Najważniejsze wydarzenia regionalne
Przychody zostały podzielone między Francję (40%) i inne kraje (60%), w proporcji podobnej do ostatnich lat.
Praca na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw
W roku fiskalnym 2020/21 firma FM Logistic podjęła dalsze kroki, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonych łańcuchów dostaw. Niektóre z inicjatyw obejmowały:
Globalne emisje dwutlenku węgla z operacji magazynowych FM Logistic nadal spadały. Ogólny spadek w wartościach bezwzględnych osiągnął 17% w latach 2018-2020.
2021/22 wytyczne
FM Logistic spodziewa się osiągnąć organiczny wzrost przychodów w wysoko- jednocyfrowym przedziale procentowym w roku obrotowym 2021/22. Opiera się to na założeniu, że ograniczenia Covid-19 będą stopniowo łagodzić i że kurs rosyjskiego rubla wyniesie średnio 90 rubli za euro.
Wypełnij formularz