Kluczowe dane
W FM Logistic zatrudniamy 27 500 osób, które głęboko wierzą, że łańcuchy dostaw mogą pozytywnie wpływać na ludzi i planetę. Naszą wizję realizujemy w 14 krajach Europy, Azji i Ameryki Łacińskiej.
W FM Logistic zatrudniamy 27 500 osób, które głęboko wierzą, że łańcuchy dostaw mogą pozytywnie wpływać na ludzi i planetę. Naszą wizję realizujemy w 14 krajach Europy, Azji i Ameryki Łacińskiej.
Od 1967 roku pracujemy, by dostarczać właściwy towar we właściwe miejscu i we właściwym czasie, dla dobra nas wszystkich. Podejmujemy współpracę z partnerami i klientami z takich sektorów jak: przemysł, handel detaliczny, produkty konsumenckie, kosmetyki, ochrona zdrowia, by wspólnie tworzyć odpowiedzialne modele łańcuchów dostaw. Przesuwamy granice, by do 2030 roku stać się liderem zrównoważonych łańcuchów dostaw omnichannel.
Jesteśmy pionierami w tworzeniu autorskich rozwiązań, takich jak model konsolidacji dostaw o nazwie pooling czy koncepcja One Roof. W swoim otoczeniu biznesowym aktywnie promujemy stosowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań co-packingowych i magazynowych, neutralnych pod względem emisji CO2. I na tym nie koniec! Rozwijamy innowacyjną i zrównoważoną dystrybucję omnichannel dzięki rozwiązaniom miejskim oraz angażujemy się w optymalne wykorzystanie zasobów, stale monitorując i zmniejszając emitowany ślad węglowy. To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie pasja i energia naszych pracowników, którą chcemy się dzielić.
Nasze kompetencje w różnych specjalnościach i w różnych krajach naszej obecności, wpisują się w nasze postawy, charakterystyczne dla DNA firmy rodzinnej.
Prezentowane przez nas postawy zakorzenione są w historii firmy, która pragnie zachować swoją niezależność, podnosić swoją efektywność i zapewnić ciaglość z pokolenia na pokolenie dzięki zmotywowanym i zaangażowanym Ludziom.
Nadawać cel naszym działaniom, być zaangażowanym na każdym etapie i zapewniać właściwą atmosferę w miejscu pracy; wszystkie te kryteria mają na celu rozwijanie poczucia dumy i przynależności pracowników do firmy.
DNA, które znajdujemy we wszystkich naszych jednostkach, które jest komplementarne i zgodne z naszymi wartościami, uasabia chartakter i duszę naszej rodzinnej firmy, poprzez działania skoncentrowane na:
- Tożsamości FM, która jest unikalna
- człowieku – “Człowiek w sercu firmy”
- ludzkim charakterze – “Przedsięborstwo, które żyje”
- wiedzy wszystkich pracowników o swoim przedsiębiorstwie
Jesteśmy mocno przywiązani do naszego sposobu bycia. W dobie międzynarodowego i wielokulturowego rozwoju firmy, naszym wyzwaniem jest utrwalenie tego DNA.
Marie-Laure Faure – FM Group DNA director
“Nasze wartości, oparte na szacunku dla relacji międzyludzkich, kierują postawami i zachowaniami naszych pracowników”
2020
Grupa FM kontynuuje ekspansję w Hiszpanii (Illescas) i Wietnamie (Bac Ninh) oraz świętuje 25 lat obecności w Europie Środkowej.

rozpoczęcie działalności w Wietnamie
FM Logistic otwiera działalność w Wietnamie, by wzmocnić pozycję w Azji.

FM Logistic wchodzi na rynek indyjski, przejmując Spear Logistics
Dzięki przejęciu w 2016 roku indyjskiej spółki Spear Logistics, FM Logistic ugruntowuje swój zasięg geograficzny.

założenie filii w Brazylii i rozwój logistyki produktów świeżych
W 2013 roku Grupa rozpoczyna działalność w Brazylii.

ewolucja zarządzania
Włączenie nowych osób spoza firmy i członków rodziny nie pełniących funkcji wykonawczych, do zarządzania spółką.

rozwój w Europie Zachodniej i Azji
Rozszerzenie działalności o takie kraje Europy i Azji, jak: Hiszpania, Włochy, Węgry, Chiny.

przekazanie firmy
Dzięki zaufaniu, które łączy różne pokolenia rodzin założycielskich, w 2002 roku zarządzanie firmą zostaje przekazane kolejnemu pokoleniu.

Rozpoczęcie działalności w Europie Środkowej i Wschodniej
Na początku lat 90. Grupa wykorzystuje możliwości, jakie dało otwarcie się rynków wschodnioeuropejskich. W efekcie spółka staje się pionierem logistyki międzynarodowej w Europie Środkowej.

Rozpoczęcie działalności w zakresie pakowania kontraktowego
Faure & Machet wsłuchuje się w potrzeby klientów i oferuje nowe usługi o wartości dodanej, takie jak pakowanie kontraktowe i co-packing, które ułatwiają firmom z branży dóbr konsumpcyjnych i detalistom produktów masowych, przeprowadzanie kampanii promocyjnych.

Pierwszy etap rozwoju
Firma szybko się rozrasta. W 1976 roku zatrudnia już 90 pracowników i rozporządza flotą 75 pojazdów, jednak prawdziwego rozpędu nabiera dopiero w 1982 roku. Duch przedsiębiorczości i dynamizm założycieli zdobyły zaufanie firmy Mars. Faure & Machet rozpoczęło strategiczną działalność, świadcząc usługi magazynowania. Dwadzieścia lat po utworzeniu firma zatrudnia we Francji już 300 pracowników i posiada 38 000 mkw. magazynów.

Rozpoczęcie współpracy Faure & Machet
W latach 60. we Francji dwaj bracia, Claude i Edmond Faure, decydują się na założenie małej firmy zajmującej się transportem drewna. W tym samym czasie inny przedsiębiorca, Jean-Marie Machet, przejmuje rodzinną firmę transportową. Spotkanie Mireille Machet i Claude’a Faure odcisnęło piętno na losach obu rodzin. Ich małżeństwo doprowadziło do nawiązania bliskiej współpracy biznesowej, która zaowocowała utworzeniem w 1967 roku firmy transportowej Faure & Machet. W tamtym czasie zatrudniała ona 12 pracowników i dysponowała 7 pojazdami.

W możemy Ci pomóc?
Czego szukasz?
Wypełnij formularz