Wydajność łańcucha dostaw
Wydajność łańcucha dostaw

Wiejskie Indie wzywają teraz do oceny magazynów

Wybuch Covid-19 wywołał wśród ludzi powszechny strach i niepokój, pozostawiając bezpośredni wpływ na gospodarkę.Badanie przeprowadzone przez Mckinsey & Co .Nastroje…

Na stronie 26 września, 2021

Wybuch Covid-19 wywołał wśród ludzi powszechny strach i niepokój, pozostawiając bezpośredni wpływ na gospodarkę.Badanie przeprowadzone przez Mckinsey & Co .Nastroje i zachowania konsumentów odzwierciedlały, że 94% Hindusów zmieniło w tym czasie swoje zachowanie.

Konsumenci wolą teraz zakupy online od zatłoczonych sklepów stacjonarnych. Wiele krajowych marek odnotowało wykładniczy wzrost sprzedaży e-commerce. Konsumenci w miastach poziomu 2 i 3 również stali się regularnymi kupującymi online, żądając dostaw tego samego dnia/następnego dnia. Ta zmiana zachowań konsumenckich będzie trwała.

Indie mają 504 mln aktywnych użytkowników Internetu, z czego 50% (227 mln) mieszka na obszarach wiejskich. (Źródło: Internet & Mobile Association of India – IAMAI) Przepaść cyfrowa, jaka istniała między obszarami miejskimi i wiejskimi, obecnie się zbliża. Nastąpił również znaczny wzrost liczby użytkowników smartfonów. Według TechARC, ponad 500 milionów Hindusów regularnie korzysta ze swoich telefonów, a 77% z nich regularnie korzysta z bezprzewodowego dostępu szerokopasmowego za pośrednictwem smartfonów.

Statystyki te przedstawiają wzorce zachowań konsumentów w zakresie przetwarzania informacji i ich wpływu na łańcuch dostaw. Aby spełnić te wymagania konsumentów, magazynowanie odgrywa integralną rolę w przechowywaniu i transporcie towarów. Indie mają obecnie 238 mln stóp kwadratowych całkowitej powierzchni magazynowej, a 28 mln zostało dodanych w 2020 r. (Źródło: JLL India). Wzrost popytu w handlu detalicznym, handel elektroniczny w różnych branżach sprawił, że branża magazynowa przekształciła się. Ten trend z pewnością utrzyma się w najbliższych latach.

Magazynowanie w głębi lądu

Po pierwsze, większość nowoczesnych powierzchni magazynowych skupiona jest wokół metropolii. Głównym powodem tego jest szybki dostęp do zaawansowanej technologii i zorganizowany handel detaliczny. Jednak zauważalne jest przesunięcie w stosunku do 8 największych miast metra. W rzeczywistości inwestorzy postrzegają mniejsze miasta jako idealne lokalizacje do rozbudowy sieci magazynowych. Jest to zatem doskonała okazja dla firm, które dostosowują swoje podejście do łańcucha dostaw w celu skrócenia czasu dostaw.

Firmy handlu detalicznego, FMCG i e-commerce szukają dostawców usług logistycznych, którzy oferują usługi o wartości dodanej i automatyzację. Popyt na solidniejsze łańcuchy dostaw spowodował, że miasta poziomu 2 i 3 oferują również dobre opcje magazynowania. Na przykład, przewiduje się, że miasta handlowe, takie jak Coimbatore, Ambala, Siliguri, Visakhapatnam, Kochi, Indore, Jaipur, Vijayawada, Nagpur, Guwahati, staną się klastrami magazynowymi. FM Logistic tworzy własne magazyny wokół głównych węzłów komunikacyjnych, takich jak Bombaj, Delhi NCR, Bengaluru, Hyderabad, Chennai itp., połączonych z kluczowymi korytarzami przemysłowymi.

Popyt na magazynowanie klasy A

Po drugie, magazyny klasy A w metrach są budowane zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zgodności. Również MMŚP badają obiekty, które są wydajne i opłacalne, przy zachowaniu określonego standardu działania. Większość magazynów klasy A oferuje obiekty dla wielu klientów (MCF), aby spełnić wymagania ich klientów.

W małych miastach brakuje standardowych obiektów magazynowych, w których firmy mogą przechowywać swoje towary. W miarę jak wzrost przenika dalej do miast poziomu 3, indyjskie i międzynarodowe firmy domagają się obiektów magazynowych klasy A. Jednak może minąć trochę czasu, zanim te udogodnienia staną się dostępne w obfitości. W takich scenariuszach realnym wyborem mogą być magazyny typu Built-to-Suit (BTS) spełniające te wymagania na poziomie regionalnym. Wyposażają firmy w ustandaryzowaną technologię i opcje przechowywania, aby spełnić wymagania klientów. Te opcje pozwalają małym firmom działać produktywnie, wydajnie, a nawet wprowadzać innowacje, aby dotrzymać kroku konkurencji.

Ponieważ coraz więcej konsumentów domaga się szybszych dostaw, małe centra dystrybucyjne podwoją się, podobnie jak miejskie magazyny jako rozwiązanie. Magazyny te będą służyć jako niezbędne punkty węzłowe w łańcuchu dostaw. Umożliwi to firmom zaspokojenie większego rynku przy jednoczesnym zwiększeniu możliwości zatrudnienia.

Na rzecz wzrostu

Wreszcie, dzięki różnym inicjatywom podejmowanym przez rząd indyjski, sektor magazynowania i logistyki stale zmierza w kierunku wzrostu. Nadając branży logistycznej status infrastruktury wraz z GST, Krajowa Polityka Logistyczna stworzyła korzystny ekosystem regulacyjny.

Firmy dostosowują ślady zaopatrzenia i produkcji, aby zapewnić spójność w zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Wraz ze wzrostem instalacji produkcyjnych w wiejskich częściach kraju, w miastach poziomu 2 i 3 powstaną klastry magazynowe. Będzie to doskonale komponowało się z korytarzem przemysłowym i towarowym. Obecność w większej liczbie lokalizacji produkcyjnych i magazynowych daje im elastyczność w tworzeniu łańcuchów wartości. Krótko mówiąc, te łańcuchy wartości mogą zapewnić wyższą wydajność, zoptymalizowane operacje i płynną sieć łańcucha dostaw, która będzie działać jak w zegarku.

Aby dowiedzieć się więcej o magazynowaniu w Indiach, a dokładniej o magazynach klasy A, zapoznaj się z naszymi artykułami „Magazynowanie klasy A: preferowany wybór?” oraz „Magazynowanie klasy A – dobrodziejstwo dla nowoczesnych łańcuchów dostaw w Indiach?” !

Czy ta treść była interesująca, przydatna?