Newsy
Newsy

Nowe połączenie intermodalne w ofercie FM Logistic

FM Logistic wprowadza do oferty nowe połączenie intermodalne na trasie Krzewie–Dourges. Korytarz łączy transport kolejowy z drogowym, umożliwiając regularne dostawy…

Na stronie October 2, 2025

FM Logistic wprowadza do oferty nowe połączenie intermodalne na trasie Krzewie–Dourges. Korytarz łączy transport kolejowy z drogowym, umożliwiając regularne dostawy do północnej Francji i regionu paryskiego.

Transport intermodalny staje się coraz ważniejszym elementem europejskiej logistyki. Wynika to z kilku czynników – ograniczonej dostępności kierowców w transporcie drogowym, konieczności odciążenia infrastruktury drogowej oraz rosnących wymogów regulacyjnych związanych ze zrównoważonym rozwojem. Na podstawie wyliczeń FM Logistic, w przypadku trasy Krzewie – Dourges każdy kurs pozwala ograniczyć emisję CO₂ średnio o 1,8 tony, co przekłada się na redukcję o około 68% względem przewozu wyłącznie drogą.

Nowe połączenie stanowi element szerszej strategii rozwoju usług intermodalnych FM Logistic. Operator realizuje już przewozy pomiędzy Polską a Niemcami, Holandią, Hiszpanią, Portugalią czy Wielką Brytanią, a także obsługuje transporty w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Dzięki temu klienci mają dostęp do zróżnicowanych tras i elastycznych rozwiązań, dopasowanych do charakteru ładunków i kierunków dostaw. W ubiegłym roku operator uruchomił także codzienne połączenia między Valenton a Avignon ‒ pomiędzy magazynami położonymi na północy i południu Francji. Na tej trasie jednostki naprzemiennie jeżdżą w obu kierunkach. Pociąg porusza się z prędkością nawet 140 km/h, dzięki czemu połączenie zapewnia lepszy transit time niż transport drogowy.

Transport intermodalny znajduje zastosowanie w wielu sektorach – od przemysłu, przez branżę kosmetyczną, retail, branżę odzieżową, po farmaceutyczną. Opłacalność tego

rozwiązania jest uzależniona m.in. od liczby wysyłanych ładunków w tygodniu, kierunku przewozu oraz dostępności i skomunikowania terminala z miejscem załadunku. Im większy wolumen i dłuższy dystans, tym wyższa efektywność tego modelu transportu.

Uruchomienie korytarza Krzewie – Dourges wpisuje się w szerszy trend wzmacniania roli transportu intermodalnego w Europie. W perspektywie najbliższych lat, w związku z rosnącymi kosztami emisji i ograniczeniami dla transportu drogowego, można oczekiwać dalszego zwiększania znaczenia tego modelu transportowego w strategiach logistycznych wielu przedsiębiorstw.

Czy ta treść była interesująca, przydatna?