Kluczowe dane

W FM Logistic zatrudniamy 27 500 osób, które głęboko wierzą, że łańcuchy dostaw mogą pozytywnie wpływać na ludzi i planetę. Naszą wizję realizujemy w 14 krajach Europy, Azji i Ameryki Łacińskiej.
  • 27 500

    LICZBA PRACOWNIKÓW

  • 3

    KONTYNENTY

  • €1.4

    MLD EURO PRZYCHODÓW OKOŁO

  • 4 000 000

    M. KW. POWIERZCHNI MAGAZYNOWEJ

  • 3 500

    POJAZDÓW

Najważniejsze informacje o FM Logistic

Od 1967 roku pracujemy, by dostarczać właściwy towar we właściwe miejscu i we właściwym czasie, dla dobra nas wszystkich. Podejmujemy współpracę z partnerami i klientami z takich sektorów jak: przemysł, handel detaliczny, produkty konsumenckie, kosmetyki, ochrona zdrowia, by wspólnie tworzyć odpowiedzialne modele łańcuchów dostaw. Przesuwamy granice, by do 2030 roku stać się liderem zrównoważonych łańcuchów dostaw omnichannel.

Jesteśmy pionierami w tworzeniu autorskich rozwiązań, takich jak model konsolidacji dostaw o nazwie pooling czy koncepcja One Roof. W swoim otoczeniu biznesowym aktywnie promujemy stosowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań co-packingowych i magazynowych, neutralnych pod względem emisji CO2. I na tym nie koniec! Rozwijamy innowacyjną i zrównoważoną dystrybucję omnichannel dzięki rozwiązaniom miejskim oraz angażujemy się w optymalne wykorzystanie zasobów, stale monitorując i zmniejszając emitowany ślad węglowy. To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie pasja i energia naszych pracowników, którą chcemy się dzielić.

  • Zbudowanie naszej firmy i doprowadzenie do miejsca w którym znajduje się obecnie zajęło nam ponad 50 lat. Biznes jest codziennym wyzwaniem, zwłaszcza gdy organizacja przeżywa ciągły i dynamiczny wzrost, jak to było w naszym przypadku.

    Nasz sukces nie jest przypadkowy. Powstał na fundamencie wartości rodzinnych, wzbogaconych nutą przedsiębiorczości i zdrowym rozsądkiem. Następne pokolenie z powodzeniem przejęło stery, bo podstawy, na których się opiera, są takie same i czuje potrzebę kierowania się przykładem danym mu w przeszłości.

    Dzisiaj nasze kierownictwo łączy te wartości z własną wiedzą i doświadczeniem, a my z dumą i siłą kolektywu kontynuujemy pisanie naszej historii na nowych kontynentach.

    Claude Faure w imieniu założycieli Prezes Honorowy

    Od lewej do prawej, Jean-Marie Machet, Claude Faure, Edmond Faure

Nasze DNA firmy rodzinnej

“Nasz sposób postępowania uosabia charakter i duszę firmy oraz ma wpływ na dobre samopoczucie jej pracowników”

Nasze kompetencje w różnych specjalnościach i w różnych krajach naszej obecności, wpisują się w nasze postawy, charakterystyczne dla DNA firmy rodzinnej.

Prezentowane przez nas postawy zakorzenione są w historii firmy, która pragnie zachować swoją niezależność, podnosić swoją efektywność i zapewnić ciaglość z pokolenia na pokolenie dzięki zmotywowanym i zaangażowanym Ludziom.

Nadawać cel naszym działaniom, być zaangażowanym na każdym etapie i zapewniać właściwą atmosferę w miejscu pracy; wszystkie te kryteria mają na celu rozwijanie poczucia dumy i przynależności pracowników do firmy.

DNA, które znajdujemy we wszystkich naszych jednostkach, które jest komplementarne i zgodne z naszymi wartościami, uasabia chartakter i duszę naszej rodzinnej firmy, poprzez działania skoncentrowane na:

  • Tożsamości FM, która jest unikalna
  • człowieku – “Człowiek w sercu firmy”
  • ludzkim charakterze – “Przedsięborstwo, które żyje”
  • wiedzy wszystkich pracowników o swoim przedsiębiorstwie

Jesteśmy mocno przywiązani do naszego sposobu bycia. W dobie międzynarodowego i wielokulturowego rozwoju firmy, naszym wyzwaniem jest utrwalenie tego DNA.

Marie-Laure Faure – FM Group DNA director

Wartości FM Logistic

  • Zaufanie

    Każdy pracownik jest ważny i zasługuje na szacunek, uwagę i życzliwość. Obdarzeni zaufaniem ludzie mogą dać z siebie to, co najlepsze, znaleźć nową energię do działania, pracować wspólnie i samodzielnie. Zaufanie jest podstawą trwałych relacji wewnątrz firmy, a także z klientami i partnerami. Jest to podstawowa zasada, która jest rozwijana w miarę upływu czasu.

  • Efektywność

    Długoterminową ambicją firmy jest utrzymanie satysfakcji klientów i wysokiego poziomu wyników. Wynik ten został osiągnięty poprzez dążenie do jak najwyższej jakości, bezpieczeństwa i ciągłego doskonalenia. Nasi pracownicy są kluczem do realizacji celów poprzez ich zalety, zbiorowe zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności.

  • Otwartość

    W ciągle zmieniającym się świecie, firma musi stale rozwijać się i unowocześniać w celu zapewnienia swoim klientom najlepszych usług. Otwartość pozwala na kwestionowanie istniejących procedur, słuchając wszystkich zaangażowanych stron. Ta wartość tworzy relacje typu win-win w duchu partnerstwa, pozwalając pracownikom wykazywać inicjatywę i kreatywność."

“Nasze wartości, oparte na szacunku dla relacji międzyludzkich, kierują postawami i zachowaniami naszych pracowników”

Ponad 50-letnia historia

2020

Grupa FM kontynuuje ekspansję w Hiszpanii (Illescas), Rosji (Nogińsk) i Wietnamie (Bac Ninh) oraz świętuje 25 lat obecności w Europie Środkowej.

rozpoczęcie działalności w Wietnamie

FM Logistic otwiera działalność w Wietnamie, by wzmocnić pozycję w Azji.

FM Logistic wchodzi na rynek indyjski, przejmując Spear Logistics

Dzięki przejęciu w 2016 roku indyjskiej spółki Spear Logistics, FM Logistic ugruntowuje swój zasięg geograficzny.

założenie filii w Brazylii i rozwój logistyki produktów świeżych

W 2013 roku Grupa rozpoczyna działalność w Brazylii. Jednocześnie spółka wzmacnia swoje kompetencje w dziedzinie logistyki produktów świeżych dzięki przejęciu Univeg Logistics Russia, ważnego gracza na rynku rosyjskim. Powstaje marka FM Fresh.

ewolucja zarządzania

Włączenie nowych osób spoza firmy i członków rodziny nie pełniących funkcji wykonawczych, do zarządzania spółką.

rozwój w Europie Zachodniej i Azji

Rozszerzenie działalności o takie kraje Europy i Azji, jak: Hiszpania, Włochy, Węgry, Chiny.

przekazanie firmy

Dzięki zaufaniu, które łączy różne pokolenia rodzin założycielskich, w 2002 roku zarządzanie firmą zostaje przekazane kolejnemu pokoleniu.

Faure & Machet przekształca się w FM Logistic

Powstaje pierwsze centrum logistyczne w Rosji: własna platforma logistyczna w Moskwie o powierzchni 65 tysięcy mkw., zatrudniająca 800 pracowników.

Rozpoczęcie działalności w Europie Środkowej i Wschodniej

Na początku lat 90. Grupa wykorzystuje możliwości, jakie dało otwarcie się rynków wschodnioeuropejskich. W efekcie spółka staje się pionierem logistyki międzynarodowej w Rosji i Europie Środkowej.

Rozpoczęcie działalności w zakresie pakowania kontraktowego

Faure & Machet wsłuchuje się w potrzeby klientów i oferuje nowe usługi o wartości dodanej, takie jak pakowanie kontraktowe i co-packing, które ułatwiają firmom z branży dóbr konsumpcyjnych i detalistom produktów masowych, przeprowadzanie kampanii promocyjnych.

Pierwszy etap rozwoju

Firma szybko się rozrasta. W 1976 roku zatrudnia już 90 pracowników i rozporządza flotą 75 pojazdów, jednak prawdziwego rozpędu nabiera dopiero w 1982 roku. Duch przedsiębiorczości i dynamizm założycieli zdobyły zaufanie firmy Mars. Faure & Machet rozpoczęło strategiczną działalność, świadcząc usługi magazynowania. Dwadzieścia lat po utworzeniu firma zatrudnia we Francji już 300 pracowników i posiada 38 000 mkw. magazynów.

Rozpoczęcie współpracy Faure & Machet

W latach 60. we Francji dwaj bracia, Claude i Edmond Faure, decydują się na założenie małej firmy zajmującej się transportem drewna. W tym samym czasie inny przedsiębiorca, Jean-Marie Machet, przejmuje rodzinną firmę transportową. Spotkanie Mireille Machet i Claude’a Faure odcisnęło piętno na losach obu rodzin. Ich małżeństwo doprowadziło do nawiązania bliskiej współpracy biznesowej, która zaowocowała utworzeniem w 1967 roku firmy transportowej Faure & Machet. W tamtym czasie zatrudniała ona 12 pracowników i dysponowała 7 pojazdami.

Dowiedz się więcej o FM Logistic

  • FM Foundation

    Od zawsze angażowaliśmy się w działania społeczne, a z okazji 50-lecia istnienia FM Group w 2017 roku zdecydowaliśmy się powołać naszą fundację korporacyjną.

    Zobacz więcej
  • Nasze cele

    Dbamy o odpowiedzialną konsumpcję

    Zobacz więcej
  • Polityka ESG

    Świat znajduje się na rozdrożu. Musimy działać już teraz. Dlatego każdego dnia staramy się wspólnie doskonalić łańcuchy dostaw, by konsumpcja stawała się coraz bardziej odpowiedzialna i ekologiczna.

    Zobacz więcej
  • Zarządzanie

    Nadzór właścicielski FM Logistic spełnia międzynarodowe standardy. Składa się z niezależnego komitetu sterującego i zarządu.

    Zobacz więcej