Fm logistic

La logique des transports urbain

Firma FM Logistic nagrodzona za Inventory Viewer

Pologne

Podczas niedawnego święta branży - Gali Logistyki, Transportu i Produkcji, firma FM Logistic i jej rozwiązanie Inventory Viewer otrzymała nagrodę główną w konkursie na najbardziej Innowacyjny Produkt dla Logistyki, Transportu i Produkcji. To kolejna, po Złotym Godle Operator Logistyczny Roku 2017, nagroda przyznana polskiemu oddziałowi FM Logistic w ostatnich dniach.

- „Inwestujemy w nowoczesne i innowacyjne technologie, które pomagają nam w realizacji coraz bardziej zaawansowanych usług z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw” – mówi Pior Sukiennik,Dyrektor Zarządzający na Europę Centralną w FM Logistic. – „Dzięki temu potrafimy dostosowywać się do szybko zmieniających się otoczenia i warunków działania w obecnych czasach i tym samym skutecznie wpływać na sukcesy naszych Klientów.” – dodał.

Inventory viewer - nowa generacja rozwiązań w zakresie inwentaryzacji

Czy to dla celów podatkowych, czy w cyklu rozliczeniowym, inwentaryzacje wymagają znacznych środków. Platformy logistyczne muszą korzystać średnio z 5 do 15 podnośników i zatrudniać do tego wielu pracowników. Szukając rozwiązań usprawniających prosesy, firma Hub One, usługodawca technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla profesjonalistów wraz z FM Logistic, stworzyły wspólnie Inventory Viewer - zautomatyzowany system inwentaryzacji, nie wymagający korzystania z podnośników. Rozwiązanie zostało opracowane przez Hub One na podstawie specyfikacji FM Logistic i z powodzeniem przetestowane w kilku miejscach.

Inventory Viewer to platforma przymocowana do ramion wózka typu Reach. Jest ona wyposażona w kamery zdolne do odczytu kodów kreskowych na wysokości do 2,5 metra. Posiada również kamery IP do fotografowania palet, jak również czujniki do rozpoznawania palet i wykrywania ewentualnych przeszkód. Wózek porusza się z prędkością 4 km/h, z poziomu na poziom (1 poziom = około 90 palet). Kamery odczytują kody kreskowe i lokalizacje palet, gdy wózek jest w ruchu, a następnie przesyłają je bezpośrednio do WMS (System Zarządzania Gospodarką Magazynową) w celu starannej analizy.

Wyniki pracy wdrożonych systemów wskazują na 98,5% stopień dokładności, który odzwierciedla wysoką wartość dodaną, jaką zapewnia Inventory Viewer w okresach inwentaryzacji. Obsługiwane przez IW (Inventory Wiever) lokalizacje są przetwarzane w ciągu 3 sekund, a nie jak w przypadku klasycznego systemu inwentaryzacji 30 sekund. Zdjęcia wykonywane podczas pracy mają wysoką rozdzielczość, dzięki czemu umożliwiają rozwiązywanie niezgodności z pozycji z komputera, bez konieczności obecności w magazynie. Wspólnie wypracowany system został przetestowany i wdrożony przez personel FM Logistic, i doceniony za szybkość, prostotę i wygodę obsługi.

System ten jest szczególnie przydatny w centrach logistycznych, gdzie obsługiwanych jest kilku klientów jednocześnie. We Francji w pierwszej kolejności nowe rozwiązanie zostało wdrożone w magazynach operatora w Château-Thierry), Fauverney oraz Fontenay-Trésigny. Również międzynarodowe oddziały FM Logistic w Brazyli i Rosji już zadeklarowały zainteresowanie wykorzystaniem potencjału, jaki niesie zautomatyzowany system inwentaryzacji.

Święto branży logistyki

Wręczenie nagród i wyróżnień w konkursie Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji odbyło się podczas uroczystej Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 7 grudnia 2017 r. w Hotelu Victoria Sofitel w Warszawie, zorganizowanej przez Wydawnictwo Eurologistics. Co roku w wydarzeniu tym bierze udział kilkuset menedżerów aby celebrować sukcesy odniesione w minionym roku, poznać wyniki unikatowych badań rynkowych oraz cieszyć się atmosferą branżowego święta. Oprócz laureatów konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji podczas Gali wyróżniono firmy w dwóch innych konkursach: Supply Chain Designer oraz programu badawczego Operator Logistyczny Roku 2017. Przypomnijmy, że w tym ostatnim programie badawczym Złote Godło Operator Logistyczny Roku 2017 przypadło także polskiemu oddziałowi FM Logistic.

Program ten jest wspólnym przedsięwzięciem Wydawnictwa Eurologistics, Agencji Badań Rynkowych Data Group Consulting oraz czołowych firm logistycznych. Polega na organizacji co roku badań satysfakcji klientów firm działających na rynku usług logistycznych. Jest ono realizowane pod nadzorem niezależnego instytutu badawczego nieprzerwanie od 2002 roku.